Algemene voorwaarden

2027-07-17

§ 1
Algemene Bepalingen

De online winkel die beschikbaar is op de website www.browin.com wordt beheerd door BROWIN Sp. z o.o. Sp. k., met statutaire zetel aan de ul. Pryncypalna 129/141 in Łódź (postcode: 93-373). Het bedrijf is geregistreerd in het Ondernemingsregister bij de Arrondissementsrechtbank in Łódź, XX Economische Afdeling van het Nationaal Gerechtelijk Register.
KRS: 0000459418.
BTW-nummer (NIP): PL 729-268-73-25, REGON: 101003641.
Postadres: ul. Pryncypalna 129/141, 93-373 Łódź
E-mailadres: salon@browin.pl
Fax: +48 42 23 23 295
Klantenservice: +48 42 23 23 230; +48 42 23 23 231 – bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 16:00 uur.

In dit reglement worden de volgende begrippen als volgt geïnterpreteerd:
BROWIN – BROWIN Spolka z ograniczona odpowiedzialnoscia Sp. k., gevestigd aan ul. Pryncypalna 129/141, 93-373 Łódź, zoals hierboven omschreven.
Online Winkel – de door BROWIN beheerde webwinkel beschikbaar via de website browinnederland.nl.
Klant – een natuurlijk persoon ouder dan 13 jaar; indien jonger dan de meerderjarige leeftijd volgens het toepasselijke recht, is toestemming van een ouder of wettelijke voogd vereist.
Consument – een natuurlijke persoon die een rechtshandeling met BROWIN verricht die niet direct verband houdt met een commerciële of beroepsmatige activiteit, met name degene die een bestelling plaatst in de Online Winkel.
Levertijd – het aantal werkdagen waarin BROWIN de bestelling verwerkt en de gekochte goederen overdraagt aan de koerier of postdienst.
Werkdagen – dagen van maandag t/m vrijdag, met uitzondering van officiële feestdagen.
Salon – fysieke winkel van BROWIN aan ul. Pryncypalna 129/141.
Bestelling – de wilsverklaring van de klant jegens BROWIN gedaan via de online winkel, e-mail of telefoon, waarin de volgende elementen worden vermeld: soort en hoeveelheid goederen, betalingsmethode, wijze van levering en klantgegevens.

1. Dit reglement bepaalt de regels van de Online Winkel, met name de regels voor het sluiten van overeenkomsten via de winkel, de uitvoering van overeenkomsten en de klachtenprocedure.

2. Alle producten die via de Online Winkel worden aangeboden, zijn volledig nieuw.

3. Om gebruik te maken van de Online Winkel, moet aan de volgende technische voorwaarden worden voldaan:

  • Beschikken over een computer of ander apparaat met internetverbinding;
  • Een internetbrowser met JavaScript en cookies ingeschakeld, zoals:
    • Microsoft Edge, versie 40.0 of hoger
    • Google Chrome, versie 71.0 of hoger
    • Opera, versie 57.0 of hoger
    • Safari, versie 12.0 of hoger
  • Beschikken over een actief e-mailadres.

4. Om de veiligheid van verklaringen en gegevensoverdracht in de Online Winkel te waarborgen, nemen wij technische en organisatorische maatregelen die passend zijn voor het risiconiveau. Dit omvat met name maatregelen ter voorkoming van het onderscheppen en wijzigen van persoonsgegevens die via internet worden verzonden. BROWIN beveiligt de overdracht van gegevens in de Online Winkel via het SSL-protocol (Secure Socket Layer).

5. De Klant die gebruikmaakt van de Online Winkel is verplicht om:

  1. de Online Winkel te gebruiken in overeenstemming met geldende wetgeving en de bepalingen van dit reglement;
  2. de Online Winkel te gebruiken met inachtneming van de goede zeden en de persoonlijke rechten van derden;
  3. de Online Winkel te gebruiken op een manier die de werking ervan niet belemmert;
  4. alle inhoud in de Online Winkel uitsluitend voor persoonlijk gebruik aan te wenden.

§ 2
Registratie en Inloggen

Om bestellingen te plaatsen in de Online Winkel moet u een registratieaanvraag invullen, akkoord gaan met deze overeenkomst en alle toepasselijke kosten aan het bedrijf betalen. Het bedrijf behoudt zich het recht voor om naar eigen goeddunken een aanvraag te weigeren of het gebruik van de Online Winkel te beperken. Ook kan de toegang worden ingetrokken bij misbruik van de winkel of schending van deze overeenkomst.

§ 3
Bestellingen Plaatsen

Alle verstrekte facturatiegegevens moeten waarheidsgetrouw en correct zijn. Het verstrekken van onjuiste of onware informatie vormt een schending van deze voorwaarden en kan leiden tot annulering van de bestelling. Voor acceptatie van een bestelling kunnen wij u om aanvullende informatie vragen. Wij behouden ons het recht voor een bestelling te weigeren of te annuleren om redenen zoals beperkte beschikbaarheid, fouten in product- of prijsinformatie of problemen vastgesteld bij krediet- of fraudecontroles. Indien uw bestelling wordt geannuleerd nadat uw betaalmethode al is belast, zullen wij het volledige bedrag terugstorten. Wij nemen contact met u op als (een deel van) uw bestelling wordt geannuleerd of als aanvullende gegevens vereist zijn.

BROWIN kan bij bepaalde online bestellingen een pre-autorisatie uitvoeren voor betaling via credit- of debetkaart. Deze pre-autorisatie wordt niet in rekening gebracht, maar uw kaartuitgever kan het bedrag tijdelijk reserveren. De duur van deze reservering wordt bepaald door uw kaartuitgever. Hiermee verifiëren wij of de kaart nog geldig is en of er voldoende saldo beschikbaar is.

Door uw aankoop te bevestigen aan het einde van het bestelproces, gaat u akkoord met de betaling van het/de gekozen product(en).

BROWIN behoudt zich het recht voor om de hoeveelheid producten per persoon, huishouden of bestelling te beperken. Deze beperkingen kunnen van toepassing zijn op bestellingen die worden geplaatst via hetzelfde account, dezelfde betaalkaart of verzend-/factuuradres. Indien van toepassing wordt u hiervan op de hoogte gebracht. Bovendien behoudt BROWIN zich het recht voor om naar eigen inzicht verkoop aan handelaren of wederverkopers te verbieden. Onder wederverkoop wordt verstaan: het kopen of voornemen tot kopen van producten van BROWIN met het oog op doorverkoop aan derden.

§ 4
Prijzen

1. De prijzen van de producten in de Online Winkel zijn uitgedrukt in euro's en zijn brutoprijzen, wat betekent dat de btw is inbegrepen.

2. Bij elke bestelling wordt een kassabon bijgevoegd. Op verzoek van de klant kan in plaats van een kassabon een factuur worden meegeleverd. Voor het uitreiken van een factuur moet de klant zijn btw-nummer (NIP) verstrekken.

3. De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De totale waarde van de bestelling omvat zowel de prijs van de producten als de verzendkosten.

4. Informatie over prijzen en belangrijke productkenmerken is beschikbaar op de website van de Online Winkel.

5. De bindende en definitieve prijs is de prijs die wordt weergegeven in de "Winkelwagen" in het besteloverzicht op het moment van plaatsen van de bestelling via de Online Winkel.

6. BROWIN behoudt zich het recht voor om in bepaalde gevallen de beschikbare betaalmethoden te beperken, bijvoorbeeld door betaling onder rembours of vooruitbetaling uit te sluiten.

§ 5
Betaalmethoden

1. De klant kan kiezen uit de volgende betaalmethoden:

  1. Contant bij afhalen van de bestelling (betaling onder rembours)
  2. Contant of met betaal-/bankkaart (Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro) of met kredietkaart (Visa, MasterCard) – in de winkel (Salon)
  3. Vooruitbetaling – via online bankoverschrijving of kredietkaart, inclusief betalingen via het externe betaalsysteem imoje, beheerd door ING Bank Śląski S.A. met hoofdkantoor in Katowice

2. De klant kan alleen combinaties van bovenstaande methoden gebruiken indien de levering plaatsvindt aan de Salon.

3. De klant die heeft gekozen voor "vooruitbetaling" dient het volledige bedrag te betalen onmiddellijk na ontvangst van de e-mail ter bevestiging van de bestelling.

4. De klant die heeft gekozen voor "betaling onder rembours" is verplicht te betalen bij levering van de bestelling.

5. Pakketten die via een koeriersdienst worden geleverd zijn verzekerd.

6. Voor het accepteren van de levering is de klant verplicht om de verpakking te controleren op eventuele schade of gebreken (vooral plakband en verzegelingen). In geval van problemen met de verpakking of zegels, dient de klant het pakket niet te accepteren, een schadeformulier op te stellen in aanwezigheid van de postbode of koerier, en onmiddellijk contact op te nemen met BROWIN. Het niet melden van eventuele afwijkingen bij levering kan van invloed zijn op de uitkomst van een eventuele claim.

§ 6
Uitvoering van de bestelling en verzendkosten

1. Goederen die via de Online Winkel worden besteld, worden verzonden binnen het grondgebied van Polen. Leveringen naar andere landen kunnen plaatsvinden, maar alleen na individuele afspraak met de Klant. Leveringstermijn: 4–14 dagen.

2. Indien de bestelling binnen Polen wordt verzonden, worden de goederen op een van de volgende manieren geleverd (gekozen door de Klant):

  1. Door koeriersbedrijf DPD Strefa Paczki Sp. z o.o., DPD Polska Sp. z o.o. of Schenker Sp. z o.o. – op het opgegeven adres
  2. Door de postoperator Poczta Polska S.A. met zetel in Warschau – op het opgegeven adres

Glasproducten worden uitsluitend geleverd via een koeriersdienst.

3. Goederen besteld via de Online Winkel worden geleverd op het adres dat door de Klant is opgegeven.

4. Verzendkosten zijn gespecificeerd in het prijsoverzicht op de website.

5. De verwerkingstijd bedraagt 4 werkdagen, gerekend vanaf:

  1. Betaling onder rembours – de dag waarop de Klant een bevestiging per e-mail van de bestelling van BROWIN ontvangt.
  2. Vooruitbetaling – de dag waarop BROWIN de bevestiging van de bankoverschrijving van de Klant ontvangt.

6. Indien de Klant ervoor kiest om de bestelling op te halen in de Salon, wordt hij/zij per e-mail geïnformeerd zodra het pakket gereed is voor afhaling.

7. Om de bestelling in de Salon op te halen, dient de Klant het bestelnummer op te geven, dat is ontvangen in een van de e-mails van BROWIN met betrekking tot de gereedheid van het pakket.

8. De bestelde goederen zijn 7 werkdagen beschikbaar voor afhaling, gerekend vanaf de dag waarop de Klant de melding per e-mail ontvangt.

9. Indien de Klant de bestelling niet binnen de genoemde termijn kan ophalen, kunnen de Klant en BROWIN een andere afhaaldatum afspreken.

10. Indien de Klant de bestelling niet ophaalt binnen de termijnen vermeld in punt 8 en 9, behoudt BROWIN zich het recht voor om de bestelling te annuleren.

11. Goederen besteld via de Online Winkel worden geleverd met een factuur waarop de bestelling en verzendkosten zijn vermeld.

12. BROWIN is niet aansprakelijk voor niet-levering of vertraging in de levering als gevolg van een foutief of onvolledig opgegeven adres.

13. Betalingen worden verwerkt door:

  • Polskie ePłatności sp. z o.o., Tajęcina 113, 36-002 Jasionka, KRS: 0000227278
  • ING Bank Śląski S.A., ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice, KRS: 0000005459
  • PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg

§ 7
Beëindiging van de overeenkomst

1. U hebt het recht om deze overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van reden te annuleren. De annuleringstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit neemt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons hierover informeren:

BROWIN Sp. z o.o. Sp. K.
ul. Pryncypalna 129/141
93-373 Łódź, Polen
salon@browin.pl
of +48 42 23 23 200

door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief per post of e-mail). U kunt hiervoor het bijgevoegde modelformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het om uw mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

2. Als u deze overeenkomst annuleert, zullen wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten als gevolg van uw keuze voor een andere leveringsmethode dan de goedkoopste standaardlevering die wij aanbieden), onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing tot herroeping, terugbetalen. Wij zullen de terugbetaling uitvoeren via hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen; in elk geval zullen u geen kosten in rekening worden gebracht voor dergelijke terugbetaling. Wij kunnen de terugbetaling inhouden totdat wij de goederen hebben teruggekregen of totdat u heeft aangetoond dat u de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

3. U dient de goederen onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u ons over uw herroeping van deze overeenkomst informeert, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. U draagt de directe kosten van het terugzenden van de goederen. U bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen als gevolg van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.

4. Verplichtingen en aansprakelijkheden van partijen die zijn ontstaan voor de beëindigingsdatum blijven ook na beëindiging van deze overeenkomst van kracht.

5. Deze Algemene Voorwaarden blijven van kracht totdat ze worden beëindigd door de Klant of door BROWIN. De klant kan deze voorwaarden op elk moment beëindigen door BROWIN hiervan op de hoogte te stellen of wanneer hij/zij stopt met het gebruik van de website van BROWIN.

6. Indien BROWIN van mening is dat de Klant niet voldoet aan een voorwaarde van deze overeenkomst, of daartoe aanleiding ziet, kan BROWIN deze overeenkomst op elk moment en zonder kennisgeving beëindigen. In dat geval blijft de Klant aansprakelijk voor alle tot aan de beëindigingsdatum verschuldigde bedragen en kan BROWIN de toegang tot de diensten ontzeggen.

§ 8
Klachtenafhandeling

1. BROWIN is verplicht om klanten goederen te leveren zonder fysieke of juridische gebreken. BROWIN is aansprakelijk voor eventuele gebreken aan de goederen. Deze aansprakelijkheid is geregeld in de wet van 23 april 1964 (Burgerlijk Wetboek Dz. U. z 2014, poz. 121 met latere wijzigingen).

2. De klacht kan worden ingediend in de Salon of per post worden verzonden naar BROWIN Sp. z o.o. Sp.k., Pryncypalna Straat 129/141, 93-373 Łódź, met de vermelding "Klacht".

3. De klacht kan ook worden ingediend via het klachtenformulier dat beschikbaar is op de website van de Online Winkel (www.browinnederland.nl). Het gebruik ervan is niet verplicht – het is slechts een voorbeeld.

4. Een klant die gebruik maakt van zijn rechten op basis van garantie is verplicht (op kosten van BROWIN) het defecte product te leveren op het adres zoals vermeld in punt 2.

5. BROWIN zal de klacht behandelen en erop reageren binnen 14 dagen na ontvangst ervan.

6. Klachten met betrekking tot online diensten kunnen worden ingediend:

  1. Per post naar het adres Pryncypalna Straat 129/141, 93-373 Łódź
  2. Per e-mail naar het adres salon@browin.pl
  3. Telefonisch via de klantenservice op +48 42 23 23 230; +48 42 23 23 231

7. Klachten met betrekking tot online diensten moeten het volgende bevatten: beschrijving van het onderwerp van de klacht, e-mailadres, en de wijze waarop de klant geïnformeerd wil worden over de afhandeling van de klacht.

8. Het hierboven genoemde recht is ook van toepassing op een natuurlijk persoon die een overeenkomst sluit die direct verband houdt met zijn of haar zakelijke activiteit, mits uit de inhoud van de overeenkomst blijkt dat deze geen professioneel karakter heeft voor die persoon, met name op basis van het onderwerp van de economische activiteit zoals beschikbaar gesteld in het Centraal Register van Economische Activiteiten.

§ 9
Persoonsgegevens en privacybeleid

1. De door de Gebruikers verstrekte persoonsgegevens worden beschermd door BROWIN overeenkomstig Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens, alsmede de intrekking van Richtlijn 95/46/EG (hierna: AVG).

2. De persoonsgegevens die door de Gebruiker worden verstrekt tijdens het registratieproces of bij het plaatsen van bestellingen, worden verwerkt door BROWIN Sp. z o.o. Sp.k., gevestigd aan de Pryncypalna Straat 129/141, 93-373 Łódź, ingeschreven in het Handelsregister bij de Rechtbank in Łódź (Łódź-Śródmieście), XX Kamer van de Nationale Rechtbankregistratie, KRS: 0000459418. Deze entiteit is de verwerkingsverantwoordelijke van de persoonsgegevens. BROWIN heeft geen functionaris voor gegevensbescherming aangesteld. De contactpersoon is een bevoegde vertegenwoordiger voor persoonsgegevens. Alle aangelegenheden met betrekking tot persoonsgegevens kunnen worden gericht aan:

  1. Postadres: Pryncypalna Straat 129/141, 93-373 Łódź
  2. E-mailadres: iodo@browin.pl
  3. Fax: +48 42 23 23 293
  4. Klantenservice: +48 42 23 23 230; +48 42 23 23 231 (ma-vr van 8:00 tot 16:00)

3. Het verstrekken van persoonsgegevens is niet verplicht, maar sommige functies van de Website (bijv. het plaatsen van bestellingen) vereisen het verstrekken van dergelijke gegevens om een overeenkomst te kunnen sluiten en aan wettelijke verplichtingen van BROWIN te voldoen. Het niet verstrekken van de vereiste gegevens betekent dat het sluiten van een overeenkomst en de uitvoering ervan niet mogelijk zijn.

4. De Gebruiker van de Website kan worden gevraagd om de volgende gegevens te verstrekken: voor- en achternaam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en wachtwoord. Gegevens die noodzakelijk zijn voor het gebruik van bepaalde functies van de Website worden duidelijk onderscheiden van gegevens die vrijwillig kunnen worden verstrekt.

5. Toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens voor een bepaald doel wordt gegeven door het aanvinken van het desbetreffende vakje door de Gebruiker.

6. BROWIN mag de persoonsgegevens van Gebruikers verwerken voor de volgende doeleinden:

  1. Het ondernemen van handelingen die leiden tot het sluiten van een overeenkomst tussen de Gebruiker en BROWIN (rechtsgrond: art. 6 lid 1 punt a AVG, art. 6 lid 1 punt b AVG)
  2. De uitvoering van een gesloten overeenkomst tussen de Gebruiker en BROWIN (rechtsgrond: art. 6 lid 1 punt b AVG)
  3. Het voldoen aan wettelijke verplichtingen van BROWIN, zoals de verplichting om een factuur of ander wettelijk vereist document uit te geven (rechtsgrond: art. 6 lid 1 punt c AVG)
  4. Het onderzoeken en beschermen tegen mogelijke claims voortvloeiend uit een gesloten overeenkomst.
  5. Persoonlijke directe marketing van producten en diensten aangeboden door BROWIN en statistische doeleinden – uitsluitend indien de Gebruiker hiervoor vooraf toestemming heeft gegeven (rechtsgrond: art. 6 lid 1 punt a AVG, art. 6 lid 1 punt b AVG)

7. De persoonsgegevens van de Gebruiker kunnen worden verstrekt aan andere ontvangers, zoals: postdiensten, koeriers, transporteurs, leveranciers, aanbieders van ICT-diensten, juridische en incassodiensten.

8. De persoonsgegevens van de Gebruiker worden niet doorgegeven aan derde landen of internationale organisaties.

9. De persoonsgegevens van de Gebruiker worden opgeslagen tijdens de uitvoering van de overeenkomst gesloten met BROWIN en daarna voor de periode die noodzakelijk is voor het waarborgen van mogelijke claims (bijv. serviceklachten) en voor het nakomen van wettelijke verplichtingen van BROWIN. In het geval van intrekking van toestemming voor gegevensverwerking of indien de Klant bezwaar maakt, worden de gegevens bewaard tot het moment van intrekking of bezwaar. Indien de verwerking is gebaseerd op wettelijke bepalingen, worden de gegevens bewaard gedurende de in die bepalingen vastgestelde periode.

10. Rechten van de Gebruiker:

  1. Recht op toegang tot gegevens (rechtsgrond: art. 15 AVG);
  2. Recht op rectificatie van gegevens (rechtsgrond: art. 16 AVG);
  3. Recht op gegevenswissing (rechtsgrond: art. 17 AVG);
  4. Recht op beperking van verwerking (rechtsgrond: art. 18 AVG);
  5. Recht op gegevensoverdraagbaarheid (rechtsgrond: art. 20 AVG);
  6. Recht om bezwaar te maken tegen gegevensverwerking (rechtsgrond: art. 21 AVG);
Daarnaast heeft de Gebruiker, wanneer de verwerking gebaseerd is op toestemming (art. 6 lid 1 punt a AVG), het recht om deze toestemming op elk moment in te trekken. Het intrekken van de toestemming heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de verwerking vóór de intrekking.

11. De Gebruiker heeft het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit die belast is met gegevensbescherming.

12. Persoonsgegevens worden niet automatisch verwerkt, waaronder profilering.

13. BROWIN maakt gebruik van cookies – kleine tekstbestanden die worden opgeslagen in de browser of op de harde schijf van een computer of mobiel apparaat wanneer de Gebruiker de Website bezoekt. Cookies zorgen ervoor dat de gebruikerservaring soepel verloopt en onthouden voorkeuren, zodat gegevens niet telkens opnieuw hoeven te worden ingevoerd.

14. Cookies verzamelen gegevens over het gebruik van de Website en hun voornaamste doel is het vergemakkelijken van het gebruik van de Website door de Gebruiker, het afstemmen van de inhoud van de Website op de behoeften en verwachtingen van de Gebruiker (personalisatie van subpagina's) en het analyseren van gebruikersverkeer op de Website.

15. Cookies worden op de Website gebruikt met toestemming van de Gebruiker. Deze toestemming kan worden gegeven via de instellingen van het besturingssysteem, met name via de browser die op het apparaat van de Gebruiker is geïnstalleerd.

16. De Gebruiker kan cookies ook beperken of uitschakelen via de browserinstellingen, zodat cookies volledig worden geblokkeerd of dat een waarschuwing verschijnt voordat cookies worden opgeslagen. In dat geval kan het gebruik van de Website minder efficiënt zijn, heeft de Gebruiker mogelijk geen toegang tot alle inhoud van de Website en kan het laden van de Website in extreme gevallen worden geblokkeerd.

§ 10
Slotbepalingen

1. Alle via de Online Winkel gesloten overeenkomsten worden opgesteld in het Pools.

2. BROWIN behoudt zich het recht voor om deze bepalingen te wijzigen om juridische of organisatorische redenen. Elke Klant wordt ten minste 14 dagen vóór de inwerkingtreding van de wijzigingen op de hoogte gebracht.

3. In het geval van inwerkingtreding van wijzigingen, worden alle vóór die wijzigingen gesloten overeenkomsten uitgevoerd volgens de eerdere versie van de algemene voorwaarden.

8. Bijlagen:

  1. informatie over het recht om de overeenkomst te ontbinden – Bijlage 1;
  2. voorbeeldformulier voor ontbinding van de overeenkomst – Bijlage 2;
  3. voorbeeld klachtenformulier – Bijlage 3.

...want zelfgemaakt is beter!